Strona główna
Motoryzacja
Tutaj jesteś
Motoryzacja Jaki kombinezon na motor wybrać?

Jaki kombinezon na motor wybrać?

Data publikacji 26 grudnia 2020


Jazda motocyklem wiąże się z możliwością upadku, a co za tym idzie nieprzyjemnymi konsekwencjami po zetknięciu się z asfaltem. Żeby zapobiec większym obrażeniom, zapewnić sobie bezpieczeństwo stosuje się różnego rodzaju odzież ochronną. Jedną z najbezpieczniejszych jest kombinezon motocyklowy.

Czym jest kombinezon motocyklowy

Z pozoru przypomina standardowy kombinezon. Połączenie kurtki i spodni. Wyróżnia się jednak widocznymi ochraniaczami i charakterystycznym „żółwiem” na plecach. Nagromadzenie ochraniaczy sprawia, że jest to najbezpieczniejsza opcja. Szczególnie jeśli kombinezon wykonany jest ze skóry. Wtedy podczas upadku, kierowcy nie powinny grozić poważniejsze obrażenia. Dlatego właśnie taki ubiór stosowany jest najczęściej na torach wyścigowych. Nie oznacza to jednak, że nie możliwe jest korzystanie z kombinezonów podczas spokojnej jazdy po okolicy.

Kombinezon na tor wyścigowy

Jak wszystko, tak i kombinezony sprawdzą się najlepiej w warunkach do których zostały stworzone. One zostały stworzone by zapewnić jak największe bezpieczeństwo motocyklistom jeżdżącym po torach wyścigowych. Rozwijane tam prędkości i dość częste upadki mogłyby się źle skończyć gdyby nie one.

Najczęściej stosuje się kombinezony jednoczęściowe, skórzane. Zapewniają największe bezpieczeństwo. Kombinezon jednoczęściowy w żaden sposób się nie podwinie, odkrywając i narażając na zdarcie skórę kierowcy, a materiał, czyli skóra, dużo trudniej ściera się pod wpływem tarcia. Kombinezon na motor wykorzystywany podczas jazdy po torze może być tekstylny. Tak samo może być dwuczęściowy. W żadnym wypadku nie jest to błąd. Połączenie skóry i jednoczęściowości gwarantuje jednak największe bezpieczeństwo, a to właśnie w tych okolicznościach jest najważniejsze.

Kombinezon „cywilny”

Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się gdy poszukiwany jest kombinezon do jazdy po mieście albo na dalsze wypady. Wtedy zalety jednoczęściowego, skórzanego kombinezonu, których uświadczyć można na torze, tracą na znaczeniu.

Tak wytrzymała skóra przepuszcza wilgoć oraz ciężko u niej o dobrą wentylację. A te dwie sprawy są naprawdę istotne podczas dłuższej jazdy. Pogoda to niestety nie jest coś, nad czym można panować, w dodatku lubi sprawiać psikusy. W takiej sytuacji niezapowiedziana ulewa, daleko od domu na motocyklu w skórzanym kombinezonie może skończyć się nieciekawie.

Podobnie ciężko jest mówić o zaletach kombinezonu jednoczęściowego, gdy zachodzi potrzeba częstego zdejmowania i zakładania go. Jest to zwyczajnie upierdliwe i choć nadal zapewnia większe bezpieczeństwo od kombinezonu dwuczęściowego, to w mieście nie osiąga się nawet zbliżonych prędkości, do tych, z jakimi jeździ się po torze. Poza tym części kombinezonu można w razie potrzeby połączyć. Nie jest to tak efektywne rozwiązanie, jak kombinezon jednoczęściowy, ale poradzi sobie przy upadku z małą prędkością.

Trudny wybór

Nie możliwe jest udzielenie jasnej odpowiedzi, co jest lepsze. W zależności od potrzeb lepsza można być pierwsza lub druga opcja albo kupno jednoczęściowego kombinezonu z tekstyliów. Wszystko zależy od potrzeb i stylu jazdy.

Redakcja pekaespomaga.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Otworzenie własnego komisu samochodowego